Lomakkeet ja ilmoitukset

Asumiseen ja muuttoon liittyvät lomakkeet asukkaille.

Ohje lomakkeiden toimittamisesta

Lataa lomake omalle koneelle, täytä ja tulosta ja tarvittaessa skannaa sähköpostin liitteeksi. Muista, että osalle lomakkeista löytyy Asukassivuilta täysin sähköiset vaihtoehdot.

Toimita täytetty ja tulostettu lomake meille jollakin seuraavista tavoista:

  1. postitse osoitteeseen Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy, PL 150, 53101 Lappeenranta tai 
  2. tuo toimistolle osoitteeseen Valtakatu 44, 53100 Lappeenranta tai
  3. skannattuna sähköpostin liitteeksi sähköpostiosoitteeseen aspainfo@aspakoti.fi

Huomiothan, että asunnonhakulomake tehdään aina verkkosivuilla. Rekisteritietojen tarkastuspyyntö tulee tehdään Asuntopalvelun toimistolla.  

Asiakaspalvelija auttaa asukasta.

Asuntohakemus

Asuntohakemus tehdään aina verkkosivuilla.

Tulotarkastuslomake

Kun muutat uuteen asuntoon, muista täyttää ja palauttaa uuden asukkaan tulotarkastuslomake 14 vrk kuluessa vuokrasopimuksen allekirjoituksesta.

Nopeasti ja vaivattomasti teet sen Asukassivuilla (linkki aukeaa uuteen ikkunaan ja sivuille vaaditaan kirjautuminen). Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää Asukassivuja, voit myös tulostaa ja täyttää oheisen lomakkeen ja palauttaa sen Lappeenrannan Asuntopalvelulle. Linkit aukeavat pdf-lomakkeina uuteen ikkunaan.

Asunnon irtisanominen

Vuokrasopimus irtisanotaan aina kirjallisesti, allekirjoituksella varustettuna. Irtisanomisaika on yksi (1) kuukausi ja se lasketaan alkavaksi irtisanomiskuukauden viimeisestä päivästä alkaen.

Voit tehdä asunnon irtisanomisen myös sähköisesti, jolloin sinun täytyy tunnistautua palveluun verkkopankkitunnuksilla.

Linkki aukeaa pdf-lomakkeena uuteen ikkunaan.

Autopaikan irtisanominen

Autopaikan irtisanomisaika on 1 kk ellei toisin ole sovittu. Muista palauttaa myös autopaikan avain. Linkki aukeaa pdf-lomakkeena uuteen ikkunaan.

Uuden asukkaan saapumisilmoitus

Jos asuntoosi muuttaa lisää asukkaita, ilmoita siitä meille tällä lomakkeella. Linkki aukeaa pdf-lomakkeena uuteen ikkunaan.

Ilmoitus häiriöstä

Jotta voimme puuttua talossa tapahtuviin häiriöihin, tarvitsemme asiasta kirjallisen ilmoituksen. Kaikki tiedot käsitellään luottamuksellisina. Viralliseen ilmoitukseen tarvitaan vähintään kahden eri huoneistoissa asuvan vuokralaisen allekirjoitukset. Pääset tekemään ilmoituksen sähköisesti tunnistautumisen kautta.

Mikäli sinulla ei ole mahdollista saada vähintään kahden eri huoneistossa asuvan vuokralaisen allekirjoituksia, mutta haluat kuitenkin saattaa häiriön tiedoksemme, voit tehdä epävirallisen ilmoituksen “Tee ilmoitus häiriöstä” -lomakkeella. Kaikki tiedot käsitellään luottamuksellisina.

Voit käyttää ilmoittamiseen myös oheista tulostettavaa lomaketta, jonka voi toimittaa meille joko:

  • postitse osoitteeseen Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy, PL 150, 53101 Lappeenranta
  • skannaamalla sähköpostiin asumisneuvonta@aspakoti.fi
  • toimistolle aukioloaikoina ma-pe klo 9-12

Häiriötilanteissa tarvittaessa apunasi asumisneuvojat, jotka tavoitat numerosta p. 020 496 3221 tai p. 020 496 3243.

Rekisteritietojen tarkistus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat henkilörekisteriin tallennetut tiedot. Tarkastuspyyntö esitetään rekisterinpitäjälle. Tarkastuspyyntö tulee toimittaa toimistollemme, jotta voimme varmistua pyynnön esittäjän henkilöllisyydestä. Linkki aukeaa pdf-lomakkeena uuteen ikkunaan.

Vikailmoitus

Huoneistoissa ja talossa ilmenevistä vioista kannattaa ilmoittaa suoraan kiinteistöhuoltoon Asukassivujen tai WhatsAppin kautta numeroon 020 4963 250.
Kiireellistä reagointia vaativat ongelmat on aina ilmoitettava välittömästi soittamalla kiinteistöhuoltoyhtiöön.