Lappeenrannan Asuntopalvelu luopuu vakuusmaksusta, lue lisää

Huolto ja isännöinti

Toimivaa palvelua

Lappeenrannan Asuntopalvelun ripeä ja toimiva huolto ja asiakaspalvelu saavat asukkailta kiitosta. Positiivisen palautteen taustalla vaikuttaa asiantuntijoista koostuva tiimi, joka on valmiina auttamaan asukkaita vikatilanteissa.

Miten ja milloin teen vikailmoituksen?

Huoneistoissa ja talossa ilmenevistä vioista kannattaa ilmoittaa suoraan kiinteistöhuoltoon oheisen verkkolomakkeen, Asukassivujen tai WhatsAppin kautta numeroon 020 4963 250. Aloita WhatsApp-vikailmoituksen teko helposti QR-koodin kautta.

Kiireellistä reagointia vaativat ongelmat on aina ilmoitettava välittömästi soittamalla kiinteistöhuoltoyhtiöön. Katso asuinalueesi kiinteistöhuollon yhteystiedot täältä.

Katso tapauskohtaiset ohjeet vian ilmoittamisesta

TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
Lämpöpatterin ilmaus, patteriventtiilin korjausKiinteistöhuolto
Huoneiston lämpötilaKiinteistöhuolto
TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
Ilmanvaihtojärjestelmiin liittyvät viatKiinteistöhuolto
Asuntokohtaiset ja kiinteistön ilmastointikoneetKiinteistöhuolto
Liesituulettimen rasvansuodattimen puhdistus kuukauden väleinAsukkaan vastuulla
Poistoventtiilin puhdistus ulkopuolelta kolmen kuukauden väleinAsukkaan vastuulla
Korvausilmaventtiilien puhdistus keväällä ja syksylläAsukkaan vastuulla
TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
Vesikalusteiden vuodot, yms. viat, putkistovuodot Kiinteistöhuolto
Käsisuihkuletkut, suihkukahvat, bidesuihkut Kiinteistöhuolto
Tukkeutuneiden viemärien ja hajulukkojen avaus Kiinteistöhuolto
Vesikalusteiden lisäasennukset Kysy lupa isännöitsijältä
Pesualtaiden tulpat Asukkaan vastuulla
Pesualtaiden, lattiakaivojen puhdistus Asukkaan vastuulla
TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
Sähköjärjestelmiin liittyvät viat Kiinteistöhuolto
Liesi, liesikupu, jääkaappi, pakastin, valaisinten kuvut Isännöitsijä
Valaisinten lamput, myös lieden, jääkaapin, uunin ja liesituulettimen lamput Asukkaan vastuulla
Lisäsähköasennukset Kysy lupa isännöitsijältä
Huoneiston sulakkeet Asukkaan vastuulla
Huoneistosaunan kiuaskivien uusiminen Asukkaan vastuulla
TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
HissiHuollon yhteystiedot löytyvät hissistä 
TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
Ikkunoiden kiinteät tiivisteet Kiinteistöhuolto
Ikkunapuitteiden, aukipitolaitteiden ja helojen korjaus Kiinteistöhuolto
Huoneiston ulko-ovet, lukot ja helat Kiinteistöhuolto
Postiluukku, nimikilpi ja ovikello Kiinteistöhuolto
Sisäovien korjaus, lukot ja helat Kiinteistöhuolto
TOIMENPIDEMINNE ILMOITETAAN
Pihojen siivous, lumityöt, yms. pihatyöt Kiinteistöhuolto
Vuokrasopimuksessa on määritetty mahdolliset asukkaan omalle hoitovastuulle kuuluvat aidatut pihapatiot ja alueet 
vikailmoituksen whatsapp-numeron QR-koodi
Vikailmoituksen WhatsApp-numeron QR-koodi

Avainten käyttöohjeet ja huolto

Tutustu elektronisten avainten käyttöön ja huoltoon. Avainten huollot tehdään Certego Oy:n toimistolla.

Kiinteistöhuolto auttaa, jos olet unohtanut avaimen kotiin.

Käyttö:
Avain työnnetään lukkopesään

  • 1 äänimerkki = lukko voidaan avata
  • 3 lyhyttä äänimerkkiä = avaimella ei ole avausoikeutta tai lukko ei tunnista avainta
  • 3 pitkää äänimerkkiä = avaimen jännite on alhainen eli paristo on vähissä tai avain on kylmä
  • Ei äänimerkkiä = yritä uudelleen, paristo voi olla tyhjä ja lukko ei aukea


Huolto:
Kun avain antaa pitkiä äänimerkkejä, toimita se ajoissa huoltoon! Avain kannattaa huoltaa ajoissa, jottei ylimääräisiä ovenavausmaksuja tarvitse maksaa. Jos paristo tyhjenee kokonaan tai avaimen huolto on laiminlyöty, lukko ei enää aukea. Kiinteistöhuoltoyhtiöt tulevat pyynnöstä avaamaan oven ja veloittavat avauksesta omat maksunsa. Avaimia huolletaan veloituksetta Certego Oy:n toimistolla. 


Ohjeita:

  • Vältä pudottamasta avainta
  • Pidä avain puhtaana ja kuivana
  • Älä vedä ovea auki avaimella
  • Älä jätä avainta kuumaan (max +50 °C) tai hyvin kylmään (max -10 °C) paikkaan
  • Älä voitele avainta tai lukkopesää itse

Käyttö:

Työnnä avain reippaasti lukkoon. Lukko saa käyttövoimansa työntöliikkeestä, ja liian hidas työntöliike ei tuota riittävästi energiaa lukon avaamiseen. Käännä avainta, kun vihreä valo on välähtänyt avaimessa. Jos punainen valo välähtää, ei avausoikeutta ole.Jos valo ei välähdä ollenkaan (liian hidas työntöliike), kokeile uudelleen.

Käyttö:
Työnnä avain lukkoon ja käännä. Mikäli lukko ei aukea, poista avain lukosta ja toista toimenpide hitaammin tasaisella nopeudella. Lukkosylinteri tuottaa sekä lukon, että avaimen elektroniikan tarvitseman sähköenergian avaimen työntöliikkeestä. Mikäli työntöliike on liian nopea, lukko pysyy lukitussa tilassa.

Huolto:
Avaimen metalliosassa oleva kontaktinauha on pidettävä puhtaana. Mikäli lanka likaantuu, puhdista se pehmeällä pyyhkeellä. Jos kontaktilangassa on vaurioita tai langan kosketuspinta on mennyt rikki, avain on korvattava uudella.

Teknisenä isännöitsijänä kiinteistöjen ja asuntojen ylläpidon varmistaminen kuuluu vastuualueeseeni. Varsinaiset huolto- ja kunnossapitotoimet meillä suorittaa kiinteistöhuolto tai muu urakoitsija, jonka kanssa meillä on yhteistyösopimus.

Lasse Kaivola | Tekninen isännöitsijä

Isännöitsijät ja kiinteistöhuoltoyhtiöt

Lappeenrannan Asuntopalvelun tekniset isännöitsijät vastaavat kiinteistöjen ja asuntojen ylläpidon varmistamisesta. Korjaus- ja remontointiasioissa olethan yhteydessä suoraan oman talosi isännöitsijään, jonka voit tarkistaa alla olevalla haulla.

Kohde

Huoltoyhtiö

Tekninen isännöitsijä

Piirretty mies lapsi reppuselässään.

Kiinteistöhuolto ja siivous

Asuntopalvelun asuintaloilla on omat nimetyt kiinteistöhuollon huoltomiehet, jotka auttavat asiakkaita pienissä korjaus- ja huoltotöissä. Kiinteistöhuolto huolehtii myös ulkoalueiden kunnossapidosta ja auttavat, jos olet jäänyt lukkojen taakse.

Ota talteen oman asuinalueesi kiinteistöhuollon päivystysnumerot.

Lassila & Tikanoja Oyj

Ovenavaus: Soita asiakaspalvelun numeroon 010 636 5000 ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi oven avaajalle. Vain talonkirjoilla olevilla on oikeus ovenavaukseen.

Ovenavausmaksut:

  • arkisin klo 8.00 – 16.00 – 25 €/kerta
  • arkisin klo 16.00 – 08.00 – 35 €/kerta
  • työajan ulkopuolella (viikonloppuisin, arkipyhinä ja yleisinä vapaapäivinä – 50 €/kerta
  • Ovenavaus laskutetaan avauksen tilaajalta. 

ISS Palvelut Oy

  • Asiakaspalvelu- ja päivystysnumero
    p. 0200 155 00 (24 tuntia)
  • Päivystysaikana suoritetaan vain töitä, joita ei voi siirtää seuraavaan työpäivään. Vikailmoitukset myös sähköpostilla: palvelukeskus@iss.fi (ei kiireellisiä päivystystöitä)

Ovenavaus: Soita numeroon 0200 155 00 ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi oven avaajalle.

Ovenavausmaksut:

  • arkisin klo 7.00 – 15.30 / 30 €
  • päivystysaikana / 60 €
  • Ovenavaus laskutetaan avauksen tilaajalta. 

Kiinteistöhuolto Lyijynen Oy

  • Asiakaspalvelu- ja päivystysnumerot
    p. 0400 650 253 tai 040 528 1070 (24h)
  • Vikailmoitukset myös: info@khlyijynen.fi
  • Osoite: Tukkikatu 2, 53900 Lappeenranta

Ovenavaus: Soita numeroon 0400 650 253 tai 040 528 1070 ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.

Ovenavausmaksut:

  • ma-pe klo 07.00 – 16.00 – 30 €
    muina aikoina – 50 €
  • Maksu suoritetaan oven avaajalle, laskutuslisä 15 €.

Lappeenrannan Linnoitus Oy

  • Asiakaspalvelu- ja päivystysnumero
    p. 040 575 1988
  • Ulkoalueiden hoito: HM-Monipalvelut
  • Hannu Meuronen, p. 040 821 6112
Piirretty avain.