Asukassivut

Asukasssivut ovat asukkaiden oma sähköinen asiointikanava.

Asukkaiden oma asiointikanava

Asukassivuilla pääset näkemään tärkeät tiedotteet, lähettämään viestejä asiakaspalveluun tai isännöintiin, tekemään vikailmoituksen helposti, tarkastelemaan sopimustasi, vuokranmaksuasi tai kiinteistön kulutusraportteja.

Voit ottaa Asukassivut käyttöösi, kun olet tehnyt vuokrasopimuksen Lappeenrannan Asuntopalvelu Oy:n kanssa.

Asukas ilmoittautumassa tietokoneella asiakaspalveluun.

Rekisteröidy Asukassivun käyttäjäksi

Ensimmäisellä kerralla voit rekisteröityä käyttäjäksi vahvalla tunnistautumisella (suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne) tai toimistotunnistautumisella, jonka jälkeen palvelu toimii luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Vaihtoehtoisesti jatkossa voit kirjautua Asukassivuille vahvalla tunnistautumisella, ilman että on tarvetta luoda tai käyttää erikseen käyttäjätunnusta ja salasanaa. Kirjautuessa Asukassivuille voit valita kummalla tavalla haluat kirjautua palveluun.

Toimistotunnistautuminen

Mikäli sinulla ei ole käytössäsi suomalaisia pankkitunnuksia eikä vahva tunnistautuminen ole mahdollista, voit tehdä toimistotunnistautumisen. Toimistotunnistautuminen tehdään Lappeenrannan Asuntopalvelun toimiston asiakaspalvelussa joko passin tai henkilökortin perusteella.

Toimi näin:

  1. Tee toimistotunnistautuminen.
  2. Rekisteröidy Asukassivuille syöttämällä sähköpostiosoitteesi rekisteröitymislomakkeelle.
  3. Valitse itsellesi salasana, jolla pääset kirjautumaan Asukassivuille myös myöhemmin.

Salasanan syöttämisen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin, jossa olevan linkin kautta voit vahvistaa käyttäjätunnuksesi ja ottaa sen käyttöön syöttämällä vielä salasanasi kertaalleen.

Mikäli olet juuri muuttanut tai vaihtanut asuntoa, sinun tulee tehdä uuden asukkaan tulotarkastus 14 vuorokauden kuluessa vuokrasopimuksen allekirjoituksesta. Tulotarkastuslomakkeen löydät myös Asukassivuilta.

Asukassivuille on helppoa kirjautua ja sitä kautta onnistuu niin vikailmoitukset kuin omien tietojen selaaminen ja päivittäminen. Asukassivuilta löytyy myös kaikki kiinteistön tiedot ja asukaskokousten pöytäkirjat. Suosittelen ehdottomasti hyödyntämään.

Päivi Tuosa | Asuntopalvelun asukas

Tärkeitä toimintoja asukassivuilla

Tutustu toimintoihin ja ota kaikki hyöty irti Asukassivuista.
Asiakaspalvelumme on tarvittaessa apunasi käyttöönotossa.

Tiedotteet-osio mahdollistaa talokohtaisen tiedottamisen, jolloin asukas pysyy jatkuvasti ajantasalla esimerkiksi mahdollisista taloa koskevista remonteista tai vaikkapa tulevista asukastapahtumista.

Viestit-osio mahdollistaa asukkaan ja asiakaspalvelun välisen viestinnän. Asukas pystyy lähettämään asiakaspalveluun viestejä, joihin on mahdollista liittää myös liitetiedostoja.

Vikailmoitukset-osiossa asukkaalla on mahdollista tehdä huoneistokohtaiset tai talon yhteisiin tiloihin liittyvät vikailmoitukset ja seurata työn etenemistä.

Asukassivun Oma talous -osio sisältää käyttäjän sopimukseen ja maksuihin liittyvät tiedot kuten sopimuksen kumulatiivisen saldon, kausilaskun, erillislaskut ja suoritukset. Tehokkaan talouden hallinnan mahdollistamiseksi näet erääntyneet ja tulevat maksut 30 päivän sisällä. Maksut-kohdasta voit maksaa avoimet vuokramaksut sekä myös erillis- ja lukemalaskut haluamallasi summalla suomalaisten pankkipalveluiden, Visa ja Mastercard-korttien sekä lompakkopalveluiden (MobilePay tai Siirto) avulla.

Sopimussivun kautta asukas voi tarkastella yksittäisen sopimuksen tietoja. Lisäksi sopimussivun kautta voi avata sopimusdokumentin ja sopimuksen liitteet.

Yhteystiedot-osiosta asukas näkee koosteena asuntonsa kiinteistöhuollon, isännöitsijän, vuokravalvonnan sekä vuokrauksen asiakaspalvelun yhteystiedot.

Tästä osiosta asukas löytää hyödyllisiä linkkejä muun muassa asunnon irtisanomiseen tai uuden asunnon hakemiseen, tai vaikkapa Telian ja Lappeenrannan kaupungin palveluihin.

Kiinteistön tiedot-osiosta asukas näkee kohteensa perustiedot kuten muun muassa valmistumisvuoden, rakennusmateriaalin, lämmitysjärjestelmän sekä huoneistojen lukumäärän.

Huoneiston vedenkulutus-osiossa asukas voi tarkastella oman huoneistonsa vedenkulutusta (kuutio / huoneisto / vuorokausi).

Kiinteistön kulutukset-osiossa asukas voi tarkastella asukkaiden vedenkulutusta (kuutio / kiinteistö / vuorokausi), kiinteistön lämmitysenergiaa sekä kiinteistön sähkönkulutusta.

Dokumentit-osiossa asukas voi tarkastella erilaisia taloon liittyviä dokumentteja kuten esimerkiksi asukaskokousten pöytäkirjoja tai talon järjestyssääntöjä.

Asetukset-osion Omat tiedot-kohdasta voit tarkastella ja muuttaa omia yhteystietojasi.

Piirretty kolmihenkinen perhe kävelemässä taloa kohti.

Asiakaspalvelu apunasi

Toimistomme on avoinna ma-pe klo 9–12 tai sopimuksen mukaan. Vuokrauksen asiakaspalvelu palvelee puhelimitse ma-pe klo 9–12 ja klo 13–15.

Katso myös vastaukset meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin.