Huolto ja isännöinti
Toimivaa palvelua
Lappeenrannan Asuntopalvelun ripeä ja toimiva huolto ja asiakaspalvelu saavat asukkailta kiitosta. Positiivisen palautteen taustalla vaikuttaa asiantuntijoista koostuva tiimi, joka on valmiina auttamaan asukkaita vikatilanteissa.
Miten ja milloin teen vikailmoituksen?
Huoneistoissa ja talossa ilmenevistä vioista kannattaa ilmoittaa suoraan kiinteistöhuoltoon oheisen verkkolomakkeen, Asukassivujen tai WhatsAppin kautta numeroon 020 4963 250. Aloita WhatsApp-vikailmoituksen teko helposti QR-koodin kautta.
Kiireellistä reagointia vaativat ongelmat on aina ilmoitettava välittömästi soittamalla kiinteistöhuoltoyhtiöön. Katso asuinalueesi kiinteistöhuollon yhteystiedot täältä.
Katso tapauskohtaiset ohjeet vian ilmoittamisesta
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Lämpöpatterin ilmaus, patteriventtiilin korjaus | Kiinteistöhuolto |
Huoneiston lämpötila | Kiinteistöhuolto |
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Ilmanvaihtojärjestelmiin liittyvät viat | Kiinteistöhuolto |
Asuntokohtaiset ja kiinteistön ilmastointikoneet | Kiinteistöhuolto |
Liesituulettimen rasvansuodattimen puhdistus kuukauden välein | Asukkaan vastuulla |
Poistoventtiilin puhdistus ulkopuolelta kolmen kuukauden välein | Asukkaan vastuulla |
Korvausilmaventtiilien puhdistus keväällä ja syksyllä | Asukkaan vastuulla |
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Vesikalusteiden vuodot, yms. viat, putkistovuodot | Kiinteistöhuolto |
Käsisuihkuletkut, suihkukahvat, bidesuihkut | Kiinteistöhuolto |
Tukkeutuneiden viemärien ja hajulukkojen avaus | Kiinteistöhuolto |
Vesikalusteiden lisäasennukset | Kysy lupa isännöitsijältä |
Pesualtaiden tulpat | Asukkaan vastuulla |
Pesualtaiden, lattiakaivojen puhdistus | Asukkaan vastuulla |
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Sähköjärjestelmiin liittyvät viat | Kiinteistöhuolto |
Liesi, liesikupu, jääkaappi, pakastin, valaisinten kuvut | Isännöitsijä |
Valaisinten lamput, myös lieden, jääkaapin, uunin ja liesituulettimen lamput | Asukkaan vastuulla |
Lisäsähköasennukset | Kysy lupa isännöitsijältä |
Huoneiston sulakkeet | Asukkaan vastuulla |
Huoneistosaunan kiuaskivien uusiminen | Asukkaan vastuulla |
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Hissi | Huollon yhteystiedot löytyvät hissistä |
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Ikkunoiden kiinteät tiivisteet | Kiinteistöhuolto |
Ikkunapuitteiden, aukipitolaitteiden ja helojen korjaus | Kiinteistöhuolto |
Huoneiston ulko-ovet, lukot ja helat | Kiinteistöhuolto |
Postiluukku, nimikilpi ja ovikello | Kiinteistöhuolto |
Sisäovien korjaus, lukot ja helat | Kiinteistöhuolto |
TOIMENPIDE | MINNE ILMOITETAAN |
---|---|
Pihojen siivous, lumityöt, yms. pihatyöt | Kiinteistöhuolto |
Avainten käyttöohjeet ja huolto
Tutustu elektronisten avainten käyttöön ja huoltoon. Avainten huollot tehdään Certego Oy:n toimistolla.
Kiinteistöhuolto auttaa, jos olet unohtanut avaimen kotiin.
Käyttö:
Avain työnnetään lukkopesään
- 1 äänimerkki = lukko voidaan avata
- 3 lyhyttä äänimerkkiä = avaimella ei ole avausoikeutta tai lukko ei tunnista avainta
- 3 pitkää äänimerkkiä = avaimen jännite on alhainen eli paristo on vähissä tai avain on kylmä
- Ei äänimerkkiä = yritä uudelleen, paristo voi olla tyhjä ja lukko ei aukea
Huolto:
Kun avain antaa pitkiä äänimerkkejä, toimita se ajoissa huoltoon! Avain kannattaa huoltaa ajoissa, jottei ylimääräisiä ovenavausmaksuja tarvitse maksaa. Jos paristo tyhjenee kokonaan tai avaimen huolto on laiminlyöty, lukko ei enää aukea. Kiinteistöhuoltoyhtiöt tulevat pyynnöstä avaamaan oven ja veloittavat avauksesta omat maksunsa. Avaimia huolletaan veloituksetta Certego Oy:n toimistolla.
Ohjeita:
- Vältä pudottamasta avainta
- Pidä avain puhtaana ja kuivana
- Älä vedä ovea auki avaimella
- Älä jätä avainta kuumaan (max +50 °C) tai hyvin kylmään (max -10 °C) paikkaan
- Älä voitele avainta tai lukkopesää itse
Käyttö:
Työnnä avain reippaasti lukkoon. Lukko saa käyttövoimansa työntöliikkeestä, ja liian hidas työntöliike ei tuota riittävästi energiaa lukon avaamiseen. Käännä avainta, kun vihreä valo on välähtänyt avaimessa. Jos punainen valo välähtää, ei avausoikeutta ole.Jos valo ei välähdä ollenkaan (liian hidas työntöliike), kokeile uudelleen.
Käyttö:
Työnnä avain lukkoon ja käännä. Mikäli lukko ei aukea, poista avain lukosta ja toista toimenpide hitaammin tasaisella nopeudella. Lukkosylinteri tuottaa sekä lukon, että avaimen elektroniikan tarvitseman sähköenergian avaimen työntöliikkeestä. Mikäli työntöliike on liian nopea, lukko pysyy lukitussa tilassa.
Huolto:
Avaimen metalliosassa oleva kontaktinauha on pidettävä puhtaana. Mikäli lanka likaantuu, puhdista se pehmeällä pyyhkeellä. Jos kontaktilangassa on vaurioita tai langan kosketuspinta on mennyt rikki, avain on korvattava uudella.
Teknisenä isännöitsijänä kiinteistöjen ja asuntojen ylläpidon varmistaminen kuuluu vastuualueeseeni. Varsinaiset huolto- ja kunnossapitotoimet meillä suorittaa kiinteistöhuolto tai muu urakoitsija, jonka kanssa meillä on yhteistyösopimus.
Lasse Kaivola | Tekninen isännöitsijä
Isännöitsijät ja kiinteistöhuoltoyhtiöt
Lappeenrannan Asuntopalvelun tekniset isännöitsijät vastaavat kiinteistöjen ja asuntojen ylläpidon varmistamisesta. Korjaus- ja remontointiasioissa olethan yhteydessä suoraan oman talosi isännöitsijään, jonka voit tarkistaa alla olevalla haulla.
Kohde
Huoltoyhtiö
Tekninen isännöitsijä
Kiinteistöhuolto ja siivous
Asuntopalvelun asuintaloilla on omat nimetyt kiinteistöhuollon huoltomiehet, jotka auttavat asiakkaita pienissä korjaus- ja huoltotöissä. Kiinteistöhuolto huolehtii myös ulkoalueiden kunnossapidosta ja auttavat, jos olet jäänyt lukkojen taakse.
Ota talteen oman asuinalueesi kiinteistöhuollon päivystysnumerot.
Lassila & Tikanoja Oyj
- Asiakaspalvelu- ja päivystysnumero: 010 636 5000 (24 tuntia)
- Voitte asioida kanssamme ajasta ja paikasta riippumatta osoitteessa www.lassila-tikanoja.fi/asioi
- Huoltopyynnön voitte jättää verkossa osoitteessa www.lassila-tikanoja.fi/huolto
Ovenavaus: Soita asiakaspalvelun numeroon 010 636 5000 ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi oven avaajalle. Vain talonkirjoilla olevilla on oikeus ovenavaukseen.
Ovenavausmaksut:
- arkisin klo 8.00 – 16.00 – 25 €/kerta
- arkisin klo 16.00 – 08.00 – 35 €/kerta
- työajan ulkopuolella (viikonloppuisin, arkipyhinä ja yleisinä vapaapäivinä – 50 €/kerta
- Ovenavaus laskutetaan avauksen tilaajalta.
ISS Palvelut Oy
- Asiakaspalvelu- ja päivystysnumero
p. 0200 155 00 (24 tuntia) - Päivystysaikana suoritetaan vain töitä, joita ei voi siirtää seuraavaan työpäivään. Vikailmoitukset myös sähköpostilla: palvelukeskus@iss.fi (ei kiireellisiä päivystystöitä)
Ovenavaus: Soita numeroon 0200 155 00 ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi oven avaajalle.
Ovenavausmaksut:
- arkisin klo 7.00 – 15.30 / 30 €
- päivystysaikana / 60 €
- Ovenavaus laskutetaan avauksen tilaajalta.
Kiinteistöhuolto Lyijynen Oy
- Asiakaspalvelu- ja päivystysnumerot
p. 0400 650 253 tai 040 528 1070 (24h) - Vikailmoitukset myös: info@khlyijynen.fi
- Osoite: Tukkikatu 2, 53900 Lappeenranta
Ovenavaus: Soita numeroon 0400 650 253 tai 040 528 1070 ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.
Ovenavausmaksut:
- ma-pe klo 07.00 – 16.00 – 30 €
muina aikoina – 50 € - Maksu suoritetaan oven avaajalle, laskutuslisä 15 €.
Linnoituksen alue
- Kiinteistöhuolto: Lassila & Tikanoja Oyj
- Ulkoalueiden hoito: HM-Monipalvelut, Hannu Meuronen, p. 040 821 6112